Ad

Nuffnang Ads

My Friends

Tuesday, July 12, 2011

Inilah Kebenaran Mengenai BERSIH Di sebalik Pembohongan Media

Assalamualaikum wbt dan salam 1Malaysia. 

Di sini saya bukan ingin menyokong kerajaan mahupun pembangkang, sebaliknya ingin membuka mata semua rakyat Malaysia. Apa yang anda tahu mengenai BERSIH 2.0? Bagi yang sekadar ambil tahu secara 'ringan-ringan', anda pasti sekadar mendapatkan melalui media seperti akhbar dan berita televisyen bukan? Anda percaya sepenuhnya apa yang anda baca dan tonton? 

Fikir dua kali. Mari tonton video di bawah ini dengan cermat. Sila tonton hingga tamat. Pilu rasanya apabila menonton pada minit ke-9. Buatlah tanggapan anda sendiri. Saya sekadar berkongsi maklumat.


Apa pendapat anda?

9 people drop their comments!:

bersama kak Es said...

BERSIH bukan mewakili mana2 parti.
Gabungan semua pihak ... senang cakap suara ramai ...

Kak Es menitis airmata melihatkan hilangnya kasih sayang.
Orang ramai tak de sapa pun bawa senjata hatta pisau kecik nak potong tali kabel yg diikat pd tangan pakcik yg kejang tu pun takde ...
tp diperlakukan seperti nyawa ini tiada nilai lagi

Pemuda Harapan said...

owh..video nie dah tengok..kejam sgt polis tu.. yg wartawan tu sarungkn cap tu nk cover luka la tu..wartawan tv3 ke??hehehe...

Ahmad Haziq Azlan said...

@bersama kak Es: kesian kan.....tak ada sape nak tolong....


@Pemuda Harapan: tak tau la nak kata apa.......

Janatul Ashikin said...

video ni dh tgk dh..memang kesian tgk...cbe kalo die just duk je rmah..sy xla mewakili mne2 phak..mnusia biase, bile dh geram, smue boleh jdik..kte xbrde di tmpt kjdian..mungkin jgk dh ketentuan Ilahi..mungkin kalau die duk umah pun, dh tertulis die nk jdik mcm tu, ttp jgk jdi....ntah la...smuenye dh tertulis...semuenye dh takdir..mungkin jgk, kalo die duduk di rumah, berzikir, berdoa smge M'sia ni aman, mungkin jgk xjd mcm tu..MUNGKIN...kite xtao perancangan Allah s.w.t terhadap hamba-Nya...berdoa je la, mudah2an pakcik tu kembali normal...pakcik tu dh tua, xsptutny brde di tmpt2 yg sesak mcm tu....mungkin smngat juang dia tinggi sngt kot...mudh2an pakcik tu kembali sihat..maaf la kalo komen sy n entry sy mnggu awk...tp, kte punye pndpt msing2...stiap pndpt xpernh slah..MUNGKIN...!
-nk tny ke pkck tu dh xad???

وان أنيس said...

perkongsian yg sgt berguna utk anak2 muda seperti kita..kebanyakkan x ambik kisah hal bersih 2.0 ni..

betul la..it's not about politics now..about our malaysia..
this is democracy malaysia style! to people who do not care about bersih,please feel ashamed..other country focus on us now! so embrassing...
-penyokong tegar BERSIH 2.0-

EYFAalias said...

eyfa tak amek tahu pn pasal ni.

وان أنيس said...

berjuang utk keadilan wajib ke atas setiap kita..x kira tua atau muda..
Islam sesuai kat mana2.. hatta Islam ni dari zaman Nabi Muhammad dan hingga sekarang siapa lagi kalu bukan kita yg meneruskan perjuangan baginda..wallahu'alam..
spread Islam with love and peace =)

Ahmad Haziq Azlan said...

harap-harap kejadian seperti ini tidak akan berulang lagi pada masa hadapan. malu melihat bangsa sendiri terumbang ambing dalam arus perdana ini.

hyemynameisrasyid said...

zaman sekarang ni habuk banyak sangat, sampai kalau kita menyapu BERSIH kan rumah tu, kejap je KOTOR balik. dan tempat yg kita BERSIH kan tu pulak tak semestinya BERSIH 100%.,biasa la kan.,zaman sekarang ni, susah dh nk dapat kawasan rumah yg udara persekitaran nya BERSIH 100%, mesti ada KOTOR2 sikit., LUMRAH AKHIR ZAMAN. =)

SPONSOR

Ad