Ad

Nuffnang Ads

My Friends

Friday, July 8, 2011

Saya Gagal ke Jepun

Assalamualaikum wbt dan salam 1Malaysia.

Sedih! Kecewa! Sedih! Kecewa! Sedih! Kecewa! Tak tau nak kata apa lagi.... Sedih tau..... Tak tau? Takpe, cuma aku dan Tuhan je yang tahu betapa sedihnya hatiku ini.... Sob... Sob.... Sob.....


Gagal ke Jepun? Ya! Aku telah gagal! Gagal! Gagal! Gagal! Huh nak jugak ulang perkataan GaGaL ni banyak kali. Apa ceritanya? Ya.... Aku telah membuat permohonan biasiswa daripada pihak Panasonic. Jenama barang elektrik Jepun tu la.... Dari Mac aku isi borang dia. Borang online. Habis matrik, aku update. Saat sehari sebelum tarikh tutup pun aku sempat update. Apa tak nya.... Kena tulis esei...... Dalam English pulak..... Susah wo....


Memang.....ideas for life.....aku tak ada idea dah ni.....Sob...Sob...Sob..... nasib baik tak menangis betul.... Kecewa je..... Setelah buat semakan, rupa-rupanya tarikh temuduga adalah dalam bulan Jun 2011. Sekarang......dah.....8 Julai 2011!!!!!!!!! Sah dah melepas~~~~~ Surat tak ada..... Panggilan pun tak ada..... Apa? Semakan atas talian? Mana ada...... Kalau ada mesti aku dah semak..... Macam orang bodoh pon ada jugak... Menanti benda yang tak ada.... Sepatutnya deme buat la semakan online kan.... Sape yang tak dapat tu pon takde la tertunggu-tunggu macam aku...... Sedih! Sedih! Sedih! 

Tak ada rezeki la tu..... Hhhhmmmmm...... Alah kalau dapat panggilan temuduga pun belum tentu dapat kan.... Kemudian kena lulus ujian Bahasa Jepun.... Sape tak lulus,"MAAF, ANDA GAGAL!" Sah-sah dia riject, tak dapat pergi Jepun jugak.....

Ok, Panasonic dah gagal. Gagal satu tak bermakna yang lain pun gagal kan.... Sekarang tunggu panggilan temuduga yang lain..... Risau jugak..... Dah nak masuk minggu kedua Julai, tapi surat apa pun tak dapat.... Dah la UPU keluar 15 Julai....Berdebar rasanya...... Sekarang tengah tunggu panggilan temuduga Proton dengan IGB Corporation pulak..... Paling kurang pun, dapat sampai temuduga pun jadi la..... Merasa la jugak temuduga biasiswa.....

Harap kawan-kawan dapat mendoakan kejayaan AHMAD HAZIQ AZLAN ya...... Moga-moga dapat panggilan temuduga dan dapat keputusan UPU yang baik..... Amin........

9 people drop their comments!:

tia @ Ini Kisah Tia said...

takpa , mungkin rezeki ada di tempat lain :)

K O R I E said...

Insyaallah. ada je rezeki kt mana-mana
sabar tu penting!

Anishaway said...

uh, jangan pk teruk sangattt, banyak peluang n tawaran lain yang ade.

semoga Allah permudahkan segala urusan AHMAD HAZIQ AZLAN. Aminnn. :)

miezah said...

sabo jela ..
xder rzeki ang lar tuu ..
cuba yg laen .. ^^,

aizamia3 said...

InsyaAllah, tak dapat ke Jepun mungkin ke tempat lain.. ada hikmahnye tu.. ;)

gagal sekali bukan bermakna gagal selamanya..

Подтверждаю said...

ameen..

=)



by : http://fadzli-rt.blogspot.com

ijatazyanniaizzati said...

chillex bro, rezeki tak kemane pun

Hadi Marosadee said...

like222 jepun .. tp,, xtau leh g or x .. g melancong kot .. sabar2 ada hkmah ..

Ahmad Haziq Azlan said...

taknak g jepun la.....UK terus....buat PhD

SPONSOR

Ad