Ad

Nuffnang Ads

My Friends

Wednesday, May 25, 2011

UPU...dot...dot...dot...apa cer??????

UPU apa de cer????? Apa? Ingat senang ke nak isi? Okey, memang la mudah, fill inte blank je kan..... Tapi sekarang ni bukan masalah isi tempat kosong, tapi isi UNIVERSITI DAN PROGRAM pilihan hati. Senang? 

NO! NO! NO! NO! NO! 

Small pieces????? TIDAK!!!!!!!!!!!!!!!





Dah serabut kepala otak aku nak isi UPU Fasa 2 ni.... Ada 2 hari je lagi tinggal.... UPU Fasa 2 ni dah bukak sejak 20 Mei sehingga 20 Mei ini. Sebelum 20 Mei jugak lah kepala aku dah serabut memikirkan nak pilih mane..... Alahai~~~ Serius Serabut!!!!!!!!!!!


Nak mintak orang lain pun langsung tak membantu...Apa tak nye.... Yang aku tu semua pelajar Sains...Bakal doktor ada....Bakal jurutera ada....Diorang bukan belajar perakaunan, perniagaan & ekonomi pun dalam silibus diorang.... Famili sendiri????? Nasihat yang tak membina.... Abang aku student engineering. 
"Kalau perakaunan, boleh jadi akauntan. Perniagaan pula luas. Perakaunan banyak kira². Perniagaan pulak banyak teori".
Macam la aku tak tau semua tu....Aku yang belajar semua ni selama ni....Dia takkan mampu bayangkan apa yang tengah bermain dalam kepala aku ni.....Makpulak kata apa????? 
"Ikut suka kau la. Asalkan kau boleh bawak".
Nampak sangat tak membantu kan....Last² kena buat keputusan sendiri jugak.....





Ok, yang korang boleh tengok kat atas ni adalah pilihan yang aku dah buat sewaktu Fasa 1 beberapa bulan yang lepas.... Nak kekal gitu??? Oh tidak sama sekali.... Aku ada cita² yang lebih besar.... Dengan PNGK/CGPA matrikulasi yang tak cukup cemerlang, aku kena rancang Fasa 2 ni betul².... Tak nak buat silap.... Nanti menyesal pulak.... Teringin sangat nak sambung Perakaunan... Tapi result tak cukup bagus nak sambung Perakaunan kat Universiti yang tiptop macam UM.... Pada masa yang sama nak jugak masuk UM...Tapi layak kat Pentadbiran Perniagaan.... Ape cer ni???? Nak pilih mane????? Alahai~~~~~


Bersambung ke entri seterusnya......

***********************************************************************


Nota kaki: kalau nak jadi akauntan kena belajar Perakaunan, kemudian lulus peperiksaan di ACCA pula.

7 people drop their comments!:

Azri Fathurrahman said...

pehhhh .. aku tengok semua course kau dah macam boleh jadi menteri kewangan lah .. esok last update upu oke .. :D

Ahmad Haziq Azlan said...

atas ni fasa 1 punya la....
nama pon stud akaun kan...
kena la kira banyak duit...

Athirah Liyana said...

wahhh.. 1st choice UM~ takpa, letak je dlu.. tp kalau dpt pegi je lahh.. UM, uni idaman yana pda msa dulu.. nanti kalau dpt UM, stdy molek~ hehe

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

xsemestinye alam pekerjaan anti sumenye berkaitan ape yang kita belajar kat universiti anti, alam pekerjaan adaah rezeki yang belom kita dapat jangka kan

k e y r i said...
This comment has been removed by the author.
k e y r i said...

ko minat akaun? hahaha :P

Ahmad Haziq Azlan said...

kau budak² lagi...
takkan paham punya....

SPONSOR

Ad