Ad

Nuffnang Ads

My Friends

Sunday, April 22, 2012

Pendidikan Percuma Bukan Cuma-Cuma


1. Memanglah setiap percuma, lumayan dinikmati. Apatah lagi mengenai pendidikan di negara kita.

2. Untuk menjadi kelompok 'cerdikpandai' dalam masyarakat, mahasiswa perlu berhutang.

3. Melalui PTPTN, mahasiswa dapat belajar di universiti hingga lulus sebagai graduan yang bertanggungjawab membangunkan negara.

4. Lalu, universiti memperolehi wang daripada PTPTN bagi membesarkan karung perbendaharaan univerisiti dan tuan milik universiti, manakala mahasiswa mendapat angka hutang PTPTN.

5. Pendidikan percuma bukan bermakna mahasiswa belajar secara cuma-cuma.

6. Perlu ada keseimbangan dalam menuntut pendidikan percuma dengan tanggungjawab pemerintah menyediakan pendidikan percuma.

7. Jangan hendaknya tercipta golongan peminta-minta dalam masyarakat dan pemimpin berhati kapitalis.

sumber

10 people drop their comments!:

pha is said...

dgr mcm best, tapi pndidikan pcuma pon ada kekurangannya jugak...

Ahmad Haziq Azlan said...

@pha is
betul juga

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

kita harus besyukukur.. jgn mase nak dapat duit tu bukan men lebar senyumannya.. tp waktu nk bayar.. hampeh.. ingat untuk generasi akan datang gak :)

Cik FaRiZaM said...

hmmmm kalau dah pinjam kene la byr. nama pon pinjaman. >_<

Cik FaRiZaM said...

salam singgah n follow sini

dr
http://afasz.blogspot.com

Ahmad Haziq Azlan said...

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine
setuju

Ahmad Haziq Azlan said...

@Cik FaRiZaM
hai

Ezad Skytech said...

yg nak mansuhkan PTPTN ni semua jenis yg liat nak bayar hutang...kalau tak nak bayar jgn la pinjam...huhu~

Ahmad Haziq Azlan said...

@Ezad Skytech
mesti biasiswa kan

OUTBOUND TRAINING DI MALANG said...

selamat pagi sahabat..

sedikit berbagi inspirasi pagi..

"belajar dari filosofi semut:
sesibuk apapun ia mencoba bertanya tentang kabar saudaranya atau hanya sekedar melempar senyum.
sebab senyum adalah hiasan terindah dari setiap raut muka seseorang.."

sudahkah anda tersenyum dengan saudaramu?

mari berbagi semangat pagi serta senyum terindah kita untuk meyambut pagi hari yang indah ini..
kami tunggu kunjungannya ya http://www.nolimitadventure.com/

SPONSOR

Ad