Ad

Nuffnang Ads

My Friends

Tuesday, January 10, 2012

MANGSA SAMUN AWANG HITAM

Arrrgggghhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tension!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Adoyai~~~~~~~~~~~ Tak pasal-pasal kena samun dengan Awang Hitam. Faham? Tak faham? Alah, negro la.... Diorang la Awang Hitam. Kalau komer tak tau, nampak sangat komer tak baca berita. HEHEHE Gurau-gurau je jangan terasa ya.... 


Laporan polis telah dibuat. Awang hitam juga telah berjaya diberkas pihak polis. Awang Hitam yang cuba melarikan diri dengan motorsikal Yamaha 135 LC nombor pendaftran AHN 1290 berjaya dirempuh kereta polis sewaktu menyertai menyertai lumba haram di Kangkar Pulai 2 jam yang lepas. 





Wajah penyamun tak sedar diri. Rasa macam nak bagi pang je..... Karate kang.... Datang negara orang, menyusahkan orang pula... Nak buat masalah, balik negeri sendiri la.


OK teman tipu je. Sengaja nak berseloroh dengan komer. Saja nak bagi gempak sikit, sebab cerita sebenar ada kat bawah ni. Al-kisahnya begini. OK, hari ni kan ada exam. Memang frust gila-gila la ni. Jadi semua benda yang leceh-leceh pon tak sedar dah. Rasanya waktu balik bilik tengahari tadi ada lagi. Tapi asar tadi dah tak ada pulak. Alahai~~~ Eh, apa yang hilang? Sandal. Ya, sandal! SANDAL! S.A.N.D.A.L. Komer tau tak sandal tu macam mana? Alah yang macam kasut Naruto tu la.....




Amacam? Vogue tak sandal teman? Patut pun ada negro nak curi jual kat bundle. Ok, tipu lagi. Google sandal, keluar pula gambar Spicy Sandal ni. Memang vogue gila-gila la kan kalau teman pergi kelas pakai sandal macam ni.




Sandal teman pattern dia macam ni je. kan betul teman kata tadi, sama kan macam kasut Naruto. Sandal tu setahun dah teman pakai dari Arau lagi teman guna sampailah ke Skudai ni. Siap berjahit dengan benang lagi, sebab plastik pengikat tali-tali dia dah patah. Tapak pun dah haus. Asyik buat shuffle atas jalan tar je. Parkour atas bumbung kerta orang. Breakdance di pasar malam. Busking di Jalan TAR lagi. Sandal tu hari-hari teman letak pintu bilik dengan selipar buruk teman. Tup tup hari ni dah lesap. Walawey~~~ Tu pun nak kebas ke?


Sebenarnya teman tak tau pun siapa yang kebas sandal teman. Takkan student Malaysia kot? Orang Malaysia sekarang demand tinggi, tak main la sandal cap ayam macam tu.... Alahai~~~ Persoalannya sekarang, kenapa mesti sandal? Tak sangat ke? Tak pun. Kalau nak kira susut nilai, provision dah tak ada nilai pun sandal tu. Minggu lepas baru sembang dengan achi & auntie cleaner. Mereka kata, hujung-hujung macam ni orang sibuk dengan peperiksaaan, terutama sewaktu cuti semester, kes kecurian akan menjadi-jadi. Tak sangka, teman salah seorang dari mangsa kejadian.


Nampaknya esok lusa tulat and so on terpaksalah pakai kasut je sana sini. Jalan-jalan pergi kedai je pakai selipar. Huh menyusahkan orang je! Beli baru? Mahal la barang kat Johor ni. Tak jumpa pun kedai murah macam kat kampung teman tu. Sandai macam tu bawah RM15 dah dapat. Tapi kat sini, kalau tak ada RM50, jangan mimpi la..... Takpe, tunggu hujung bulan ni balik kampung beli baru. Moga-moga toyol tersebut sedar sandal tersebut tidak bernilai lalu dikembalikan ke depan pintu bilik teman.



nota kaki: AHN 1290= Awang Hitam Negro 1, 2 Go!

8 people drop their comments!:

Ezad Skytech said...

aihhh..tu pun nak kebas ke..aiyooo..ini punya jenis orang pun ada ke..? huhu~

#geli hati aq baca intro...AHN 1290 ye...HAHA~

Ahmad Haziq Azlan said...

SUSAH WO TAKDE SANDAL. MALAS NAK PAKAI KASUT

Ezad Skytech said...

tu la...nak keluar g mana2 selain g kuliah takkan nak pakai kasut pulak kan...?

aq kalau boleh malas nak pakai kasut...tak selesa pakai kasut lama2 ni...haha~

Ahmad Haziq Azlan said...

dah la esok kena keluar.... adoyai malasnya nak pakai kasut...kalau pakai selipar takut kena saman dengan pak guard plak... adoyai..... susah susah apa pon tak boleh

Подтверждаю said...

as salam..
oh...pakcik ingatkan dari mula lagi sampai habis kes awang hitam..hmm..
tak kisah dari siapa pun, triada siapa pun yang suci dari kesalahan.hm..

pakai kasut la. ikut peraturan. ada kebaikannya. kalau hilang, redha suda..beli baru. hehe

Ahmad Haziq Azlan said...

pakai sandal pon tak salah sebenarnya

Ekmi Rabat said...

kesiannya.. dah la utm ramai gilos bangsa asing. berjaga-jaga lah. Akak setakat ni tak penah pun dicuri brg oleh bangsa2 asing ni.

ntah2, org pejabat kolej amik sebab letak merata. dlu kitorang penah kena, abis 1 aras diorg sapu kasut2 yg tinggal luar bilik

Ahmad Haziq Azlan said...

kasut oarng depan tak hilang pon

SPONSOR

Ad