Ad

Nuffnang Ads

My Friends

Wednesday, September 28, 2011

Kebakaran Kolej Jati UiTM Shah Alam jam 3 pagi 28.9.2011

Kebakaran dikatakan berlaku jam 3 pagi pada 28 september 2011. Menurut sumber punca kebakaran disebabkan oleh putung rokok dari pelajar disana. Tiada kehilangan nyawa yang berlaku namun hanya sedikit kecederaan apabila ada pelajar yang sanggup terjun dari tingkat atas bangunan. Ada yang patah kaki, retak buku lali kerana terjun dari tingkat atas. 





Kawan aku sendiri ada yang budak UiTM sana. Bukan jauh pun Kolej dia depan Kolej Jati je. Depan Kolej Jati hari-hari ada jual nasi lemak. Ramai pulak yang beli tiap-tiap pagi. Ye la, semua yang nak masuk kelas awal pagi takkan nak masuk kelas dengan perut kosong kan.

Ini ada nasihat daripada Pihak Keselamatan UITM: Sekarang kita dapat lihat kelemahan tentang aspek keselamatan/kecemasan di kalangan Masyrakat Malaysia. Selalunya bila Institusi anjurkan Latihan Kebakaran, ramai yang megeluh, ramai yang tak nak turun duduk dalam bilik. Tapi bila betul-betul berlaku kebakaran masing-masing tak tahu nak ambil tindakan segera. Sibuk merakam video buat apa. Sepatutnya terus Dail 999 (talian kecemasan/Penyelamat). Lagi satu masih ramai yang tak tahu talian Kecemasan tu percuma. Kepada individu-individu yang ada dalam video ini diharap lepas ni sila ambil tahu tentang aspek kecemasan/keselamatan. -Biro Keselamatan UITM.

Klik  SINI untuk muat turun fail PDF PANDUAN KEBAKARAN-UiTM NEGERI SEMBILAN. 

nota kaki: sumber adalah dari kawan aku dan blogger yang prihatin.


8 people drop their comments!:

Ezad Skytech said...

sepatutnya call la bomba..ni boleh dirakamnya pulak...macam tak ada apa2 berlaku je..adoii...

IMANSHAH said...

kenapa kebakaran dijangka berlaku?? memang dah dijangka ke

aimie amalina said...

aigooooooooo
berturut2 kes bako2 niii

Famili Ceria said...

btol tue...ni tak dok panggil pakguard suruh pulak pakguard tu telefon...tak sangka sungguh depa nie taktau apa2...

Jom terjah sini:
1)Jawapan Bernas Mengapa Hukum Hudud Patut Dilaksanakan Oleh Ustaz Zaharuddin
2)Kena Kejar Sebab Mandi Bogel
3) Mengapa “Couple” Itu Dikatakan Haram?

alif ismail said...

aiyo... sejak duk kolej nih alif tak tau ape2 berita...

nasib bek ade blog nih...ade kemalangan jiwa tak????

Ahmad Haziq Azlan said...

semua selamat tak ada yang terkorban

Azri Fathurrahman said...

uishhh.. bahaya nyaa.. -..-'

Ahmad Haziq Azlan said...

jaga2 nanti jadi kat utem lak

SPONSOR

Ad