Ad

Nuffnang Ads

My Friends

Sunday, December 18, 2011

PANAS: NAK LUDAH MUKA MAHASISWA?



Terus-terang, teman ni bukan minat politik-politik ni semua. Jadi teman tak ada lah nak ambik pusing sangat mengenai hal ni. Tapi bab ludah-meludah ni, ewah ewah banyak cantik muka kau. Ingat air liur tu dah purified jadi air mineral ke apa?




Sebenarnya wujud tak perkataan "macai" tu dalam Kamus Dewan? Kalau ada sesiapa yang faham erti "macai" silalah kongsikan ya. Respons? Siapa dia nak persoalkan tindakan mahasiswa yang terlibat dengan politik. Tak kisahlah bendera apa pun, undang-undang telah membenarkan siswa terlibat dengan politik, maka secara automatik dia tak ada hak nak mempersoalkan tindakan siswa. Menurut buku teks Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tingkatan 2 setiap orang terutama rakyat Malaysia mempunyai hak untuk bersuara selagi tidak melanggar batas undang-undang. Kena mention buku teks juga, zaman mereka dulu mana ada subjek ini di sekolah. Kita pun kena faham keadaan mereka. Hehehehehe~~~


Yang nak emo sangat kenapa? Period ke? tak pun baru lepas gaduh dengan bini di rumah? Tak kisah la, ambik lah kau labu...........


nota kaki: entri ini sekadar respons neutral dari orang seorang siswa. Tiada sebarang kaitan dengan mana-mana warna bendera politik.


13 people drop their comments!:

Aliff Haikal said...

speechless , orang melayu ke ni ?

Ahmad Haziq Azlan said...

cuba teka

Si Keding Vanilla Coke said...

melayu la 2, pegang bendera parti melayu....hahaha

tp yg berdemo semalam, berderet anak2 melayu....xtaw eden nak kata ape....

kebebasan dalam bersuara hendaklah berpaksikan ilmu juga.....jgn maen redah jer....

itu pentingnya kebebasan bersuara dalam limitasi....

IRAH HAJERAH AZMAN said...

pak cik ni melawak. jerit allahuakbar tapi die pakai rantai.lepas tu ugut nak ludah orang.hahaha surah mane ntah die guna. nak mintak azan balek pakcik niiiiiii

IRAH HAJERAH AZMAN said...

pak cik ni melawak. jerit allahuakbar tapi die pakai rantai.lepas tu ugut nak ludah orang.hahaha surah mane ntah die guna. nak mintak azan balek pakcik niiiiiii

Ahmad Haziq Azlan said...

entah la pakcik ni...

ShahzCudin said...

klaka jugak aku tgk vid ni..meroyan tak tentu hala...dah kena 'terhutang budi' plak bile jd mahasiswa ni..xleh nak bebas memilih..kuikuikui

alif ismail said...

single??? heheheh... xpe...bagi je pendapat..huhu

Ahmad Haziq Azlan said...

tak tau la nak kata apa pakcik ni....

Anonymous said...

kan brother tu buat video nieh sbb xpuas ati ngn mahasiswa yg dtg parlimen untuk buat kacau, bersikap kurang ajar... then diorang nieh pown mengamuk la balik.....dua2 kurang ajar.. :)

hira said...

ganasnya -.-

Ahmad Haziq Azlan said...

ganas ke?
=.="

Anonymous said...

Penjelasan paling tepat, bukan cacai,pencacai...

ma_cai - anak kuda (pawn dalam chess) maksudnya budak (bahasa cina cantonese)

contoh:
Taiko (big brother, boss)
Macai (budak, pengikut taiko)

btw, berlagak = lansi(cantonese) bukan langsi

SPONSOR

Ad