Ad

Nuffnang Ads

My Friends

Sunday, February 12, 2012

PANAS: AL-KISAH STAF KFC MENYERANG PELANGGAN

Dalam tempoh seminggu ini kisah staf KFC menyerang pelanggan agak hangat diperkatakan. bagi yang masih kabur-kabur, ambilah peluang ini untuk mengetahui mengenainya.

Video pertama ini menunjukkan apa yang telah berlaku sebelum pergaduhan itu berlanjutan.




Kalian mungkin menjumpai video berbeza, di mana ia menunjukkan pelanggan itu di serang sahaja tanpa menegtahui apa yang telah berlaku sebenarnya.

Basically this is what happened: Feb 6 2012, ICT Shah Alam (Malaysia) KFC outlet. So many people, little chicken left, queue gets longer. Hungry customers start to get restless. 
A customer starts complaining, and staff start to yell back. Then a few racial slurs begin to fly around from the customer. The staff get angry.. and the fight starts.




Sebelum staf tersebut meluru keluar dari kaunter dan menyerang tersebut, kedengaran pelanggan tersebut berteriak sesuatu yang tidak saya fahami. Mungkin perkara itu telah membuat pekerja tersebut berang lalu menyerangnya.

Bagaimanapun, hal ini telah dinafikan oleh mereka sewaktu sesi sidang media yang telah dijalankan. 





Andai kes ini dilanjutkan ke makhamah, pihak mana yang akan menang agaknya ya? Sang penyerang yang berang? Ataupun pelanggan yang buat muka tak bersalah?



Kemudian muncul pula video teaser ini. OK memang kelakar. Kesimpulannya, kita sama-sama rakyat Malaysia. Andai tiada pihak yang bersikap negatif, pasti hal ini tidak akan terjadi. Negara kita juga akan kekal aman sentosa tanpa sebarang perkelahian antara kaum mahupun agama. Semoga semua pihak ambil iktibar mengenai hal ini.

4 people drop their comments!:

Anonymous said...

hahaha...adoi..klaka lah video tu..anyway, takde sape yg salah n btul.. sbb dua2 mulut tak reti nk jge..:)

Unknown said...

betul tu

Ezad Skytech said...

kalau dua2 pihak tahu bersabar..takkan jadi macam ni...

Unknown said...

tu la pasal.....

SPONSOR

Ad