Ad

Nuffnang Ads

My Friends

Sunday, July 29, 2012

Beramal Ibadah Di Bulan Ramadhan


Assalamulaikum wbt. Apa khabar semua? Lapar? Puasa tak? Rasanya belum terlambat untuk teman ucapkan Selamat Menyambut Bulan Mulia Ramdhan Al Mubarak. Jangan ponteng puasa ya. Berdosa~~~ Tuhan marah, masuk api neraka~~~ Ayat klise masa kecik² dulu. Tapi betul wo. Haram dan berdosa sekiranya meninggalkan puasa Ramdhan tanpa sebab yang kukuh.

Kawan-kawan, ambillah peluang dan ruang yang telah Allah berikan ini untuk beramal ibadah. Jangan lepaskan peluang ini. Ramadhan bulan mulia, cuma datang setahun sekali sahaja. Tetapi jangan pula buat baik waktu puasa sahaja. Habis puasa, perangai jadi hantu semula. Jangan jadi macam itu ya. Ambillah peluang ini untuk berubah menjadi manusia yang lebih baik.

Alhamdulillah, rezeki bulan Ramdhan ini bertambah. Minggu lepas teman menag GA lagi. Dapat topap prepaid lagi. Syukur. Usaha tangga kejayaan. Segala rezeki itu Allah yang beri. Jangan lupa daratan pula ya.

Puasa pun baru seminggu je. Lama lagi kan. Rajin-rajinlah ke surau mahupun masjid untuk solat terawih. Kumpul pahala banyak-banyak. Kurangkan dan buang dosa yang bertimbun. Lagipun kan tak rugi pergi ke masjid. Boleh makan moreh, buka puasa percuma pun ada juga. Kira macam menyelam sambil minum air la. Eh mana boleh minum air! Nanti batal puasa! Hehehehe~~~

Jelas bukan, rezeki melimpah ruah Allah beri waktu bulan Ramadhan ni. Jadi jangan lepaskan peluang. Semoga kita akan menjadi muslim dan muslimah yang baik selapas ini. Amin.

8 people drop their comments!:

maszull said...

assalamualaikum azlan...alhamdullilah moga kita akan sentiasa menjadi muslim dan muslimah yg baik...:)

pha is said...

rezeki ramadhan...

Alif Ismail said...

Salam Ziarah Ramadhan...

Selamat Menjalani Ibadah Puasa dengan penuh istiqamah...

http://www.alifismail.com/2012/07/salam-ramadhan-al-mubarak.html

yus fariq said...

selamat hari raye bro.. dh nak raye dh ni... hehehehe

Ahmad Haziq Azlan said...

@maszull
sama sama la kita ya

Ahmad Haziq Azlan said...

@pha is
alhamdulillah

Ahmad Haziq Azlan said...

@Alif Ismail
nak raya dah

Ahmad Haziq Azlan said...

@yus fariq
anda juga

SPONSOR

Ad