Barangkali bahagian pemasaran syarikat ini terlepas pandang. Saya selaku pelajar pemasaran ingin sekali memberi komen mengenai iklan ini. Secara positif, mesej yang cuba disampaikan kepada penonton, pembaca, pelanggan dapat diterima terus, kerana rata-rata dewasa kini memahaminya.
Kelemahan iklan ini adalah terlalu terbuka. Isu yang berunsur seksual seperti ini tidak patut dipaparkan kepada masyarakat secara terbuka seperti ini. Iklan ini bukan sahaja dibaca masyarakat dewasa, kanak-kanak tidak terkecuali. Unsur-unsur seperti ini boleh meracun minda kanak-kanak dengan perkara yang negatif. Tidak perlu dinyatakan kerana semua orang dewasa pasti memahaminya. Cukuplah di sini sahaja.
Bukan dalam masyarakat Melayu juga telah dididik untuk menjaga batas-batas dalam berkomunikasi. Dalam Islam juga telah diterapkan batas-batas pergaulan sesama manusia. Hal-hal yang berkaitan dengan isu seksualiti ini sepatutnya ditapis terlebih dahulu sebelum dipaparkan ke media cetak.
Bukan dalam masyarakat Melayu juga telah dididik untuk menjaga batas-batas dalam berkomunikasi. Dalam Islam juga telah diterapkan batas-batas pergaulan sesama manusia. Hal-hal yang berkaitan dengan isu seksualiti ini sepatutnya ditapis terlebih dahulu sebelum dipaparkan ke media cetak.
kredit
12 people drop their comments!:
sakit hati jugak baca iklan2 mcm ni...mcm open je...adehhh..aq pun geleng kepala bila baca iklan mcm ni...
pergh.. daring sunggah...
pada pndpat aku la, syarikat tu yg memanipulasi model2 diorg nih...pakai ayat ntah apa2...takder sivik langsung...
@Ezad Skytech
setuju
@pha is
ada bran? hahahaha
@Noh Kodiang
dulu mana ada subjek sivik kat sekolah
HAHAHAHAHAHAHA!!!!
hampehhh.rosak budak2 !!
@NadiRah
hohohohohohohoho
@keli menari
tau pun
betul2.. xsuka iklan2 mcm nie..
@Ieyza Afieyna
setuju
Post a Comment