Ad

Nuffnang Ads

My Friends

Friday, May 4, 2012

Iklan Terlampau Masyarakat Melayu


Barangkali bahagian pemasaran syarikat ini terlepas pandang. Saya selaku pelajar pemasaran ingin sekali memberi komen mengenai iklan ini. Secara positif, mesej yang cuba disampaikan kepada penonton, pembaca, pelanggan dapat diterima terus, kerana rata-rata dewasa kini memahaminya. 

Kelemahan iklan ini adalah terlalu terbuka. Isu yang berunsur seksual seperti ini tidak patut dipaparkan kepada masyarakat secara terbuka seperti ini. Iklan ini bukan sahaja dibaca masyarakat dewasa, kanak-kanak tidak terkecuali. Unsur-unsur seperti ini boleh meracun minda kanak-kanak dengan perkara yang negatif. Tidak perlu dinyatakan kerana semua orang dewasa pasti memahaminya. Cukuplah di sini sahaja.

Bukan dalam masyarakat Melayu juga telah dididik untuk menjaga batas-batas dalam berkomunikasi. Dalam Islam juga telah diterapkan batas-batas pergaulan sesama manusia. Hal-hal yang berkaitan dengan isu seksualiti ini sepatutnya ditapis terlebih dahulu sebelum dipaparkan ke media cetak.


kredit

12 people drop their comments!:

Ezad Skytech said...

sakit hati jugak baca iklan2 mcm ni...mcm open je...adehhh..aq pun geleng kepala bila baca iklan mcm ni...

pha is said...

pergh.. daring sunggah...

Noh Kodiang said...

pada pndpat aku la, syarikat tu yg memanipulasi model2 diorg nih...pakai ayat ntah apa2...takder sivik langsung...

Ahmad Haziq Azlan said...

@Ezad Skytech
setuju

Ahmad Haziq Azlan said...

@pha is
ada bran? hahahaha

Ahmad Haziq Azlan said...

@Noh Kodiang
dulu mana ada subjek sivik kat sekolah

NadiRah said...

HAHAHAHAHAHAHA!!!!

keli menari said...

hampehhh.rosak budak2 !!

Ahmad Haziq Azlan said...

@NadiRah
hohohohohohohoho

Ahmad Haziq Azlan said...

@keli menari
tau pun

Ieyza Afieyna said...

betul2.. xsuka iklan2 mcm nie..

Ahmad Haziq Azlan said...

@Ieyza Afieyna
setuju

SPONSOR

Ad